Moje osiągnięcia - Patrycja Szypulska

Poniżej znajdziesz opis moich osiągnięć we współpracy z klientami, a także informacje dotyczące mojego doświadczenia zawodowego i wykształcenia. 

Listę moich szkoleń i kursów oraz wykaz uprawnień i certyfikatów znajdziesz na stronie Szkolenia i certyfikaty. 

Informacje o moich umiejętnościach (znajomość systemów finansowo-księgowych i języków obcych) oraz o narzędziach, jakie wykorzystuję w codziennej pracy są na stronie Umiejętności i narzędzia.

 

Współpraca z klientami mojego biura rachunkowego:

  • Opracowanie i wdrożenie narzędzia do zarządzania środkami trwałymi i umowami leasingowymi dla parku maszynowego składającego się z ok. 3.000 leasingowanych środków trwałych o wartości księgowej ok. 200 mln zł.
  • Usprawnienie i uproszczenie procesu rozliczania produkcji, usprawnienie procesu księgowania dokumentów, poprawa komunikacji pomiędzy działem księgowym a pozostałymi działami.
  • Stworzenie działu księgowego od podstaw, partycypacja w implementacji systemu ERP SAP, ścisła współpraca z dyrektorem finansowym.
  • Wdrożenie systemu InsERT Nexo w firmie z branży e-commerce, dostosowanie ustawień systemowych do specyfiki firmy, wprowadzenie schematów importu dokumentów z programu magazynowego, wprowadzenie schematów księgowych automatyzujących zadania księgowe, udział we wdrożeniu integracji BaseLinker skupiającej w jednym miejscu sprzedaż z wielu platform sprzedażowych i sklepów internetowych oraz integracji SellIntegro umożliwiającej automatyczne wystawianie faktur, dokumentów magazynowych, kompletacji w Subiekcie Nexo.
  • Opracowanie i wdrożenie samoaktualizującego się i bezobsługowego modelu controllingowego w biurze rachunkowym, który poprzez bezpośrednie połączenie do bazy danych programu księgowego liczy rentowność na poszczególnych klientach i efektywność pracy pracowników w rachunku kosztów zmiennych i rachunku kosztów pełnych.
  • Wprowadzenie optymalizacji podatkowej w zakresie amortyzacji pozwalającej uratować straty podatkowe z lat poprzednich przed przedawnieniem skutkujące niższym podatkiem dochodowym do zapłaty w przyszłości o ok. 500 tys. zł rocznie.
  • Opracowanie modeli analitycznych z wykorzystaniem Power Query i Power Pivot automatyzujących raportowanie i inne procesy księgowe.
  • Tworzenie dynamicznych dashboardów w Power BI.


Doświadczenie zawodowe 

By realizować moją misję, czyli pomagać biznesom odnaleźć się w labiryncie liczb, w kwietniu 2011 roku utworzyłam Kancelarię Księgowo-Finansową PS Consulting sp. z o.o. Do moich głównych zadań należą m.in. samodzielne prowadzenie biura rachunkowego, w tym zarządzanie zespołem pracowników i współpracowników PS Consulting sp. z o.o., prowadzenie księgowości spółek z o.o. z  kapitałem polskim i zagranicznym, obsługa w języku angielskim, sporządzanie sprawozdań finansowych i raportów, raportowanie w języku angielskim do zagranicznych spółek matek polskich spółek córek, świadczenie usług księgowych oraz usług nadzoru księgowego dla podmiotów działających w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, wdrażanie zmian w komórkach finansowo-księgowych i optymalizacja procesów finansowo-księgowych, rozliczenia PIT, CIT, VAT, ZUS, GUS, NBP, DN-1, DT-1, prowadzenie kadr i  płac, środków trwałych, WSTO, WDT, WNT, import, eksport, odpowiedzialność za politykę finansową i sporządzanie budżetów, odpowiedzialność za sporządzanie procedur finansowych i kontrola ich zgodności z prawem, wsparcie podmiotów podczas kontroli podatkowych i skarbowych, zakładanie i likwidacja spółek z o.o. oraz zgłaszanie zmian do KRS.

Zanim założyłam biuro rachunkowe, to przez 9 lat zdobywałam doświadczenie zawodowe na stanowiskach: Samodzielnej Księgowej w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością, Głównej Księgowej w spółce jawnej, Księgowej w biurze księgowo-rachunkowym, asystentki biegłego rewidenta w spółkach z o.o. oraz praktykantki w Urzędzie Skarbowym.


Wykształcenie

2020-2021  Audyt wewnętrzny w administracji i w przedsiębiorstwach - studia podyplomowe (UE we Wrocławiu)
2009-2009 Rachunkowość i podatki - studia podyplomowe (UE we Wrocławiu)
2008-2009 Doradztwo podatkowe i zarządzanie podatkami – studia podyplomowe (UE we Wrocławiu)
2003-2005 Rachunkowość – studia magisterskie (WSZiF – obecnie: WSB we Wrocławiu)
2003-2006 Rachunkowość i Finanse Przedsiębiorstw – studia licencjackie  (WSB we Wrocławiu)
2000-2003 Rachunkowość, Zarządzania małą i średnią firmą - studia licencjackie (WSZiF – obecnie: WSB we Wrocławiu)

 

Więcej informacji znajdziesz na stronie O mnie.

Doświadczenie zawodowe, wykształcenie i osiągnięcia we współpracy z klientami Patrycji Szypulskiej.